Gledala sam i šaljem dalje

Od početka mjeseca decembra u Sarajevu je stravična magla i zrak je prilično zagađen. Sve u svemu, vrlo tužno, jer jedino što može malo razbistriti vremenske uslove su padavine, a to znači snijeg, ili kiša, ili kombinacija, što dalje znači blato, bljuzga, i sve ostale poganosti koje donosi zima u prljavom gradu, zagađenom smogom.
Inače, da nije te smoguštine (smoga+magluštine), bilo bi, barem povremeno, jako lijepo vrijeme. Na okolnim planinama je većinom divno. Sunčano, prilično toplo, čak se i snijeg održao taman dovoljno da i dalje ostaje dojam zimske planinske idile. Upravo zbog ovakvih loših vremenskih uslova, zakinuta sam šetnji naveče i nastojim ne izlaziti, ili izlaske što više umanjiti. Vikendom onda nadoknadim sve, pa odem negdje što dalje od smoguštine i Sarajeva. Doduše, radi reljefa BiH, koji je većinom planinsko-kotlinski, ni ostali dijelovi naše države nisu puno bolji. Zagađeni su i Zenica, Tuzla, a maglu možete naći čak i južno u samoj Jablanici. Ko može do Bijeljine ili Mostara, što više prema ravnice, tamo je bolja priča. 
Ja večeri provodim ili u kinu, ili na kartingu, ili u kući. To su tri kombinacije. Za početak, Kino Meeting Point je imalo bogat novembarski repertoar, počevši sa specijalnim programom, a u organizaciji Goethe instituta u Sarajevu i tada sam pogledala Almanya - Dobrodošli u Njemačku. Zatim su slijedili Dani švedskog filma od 26. do 28. novembra, u okviru kojih su se mogla pogledati tri švedska filma. Zatim je bilo vrijeme za 14. ciklus španske kinematografije, koji je trajao od 3. do 7. decembra. Za svaki dan puštao se po jedan film, dakle ukupno četiri španska filma. Mi smo pogledali Stockholm. Bitna napomena je da je ulaz bio besplatan za sve navedene filmske projekcije.
Almanya je bio jedan fenomenalan film. Preporučila sam ga svima. I preporučujem ga svima. Neću puno reći osim da je u pitanju komičan film o turskim imigrantima i snalaženju u novom njemačkom životu, s priličnim obratom na kraju. Film smo ispratili aplauzom i sa suzama u oku, čitava publika u kino sali. Mislim da je to, samo po sebi, dovoljna preporuka.
Stockholm je, s druge strane, možda i najlošiji film koji sam ikad pogledala. Na momente je bilo toliko bolno da sam htjela izaći, ali kino je bilo krcato, i moja anksioznost da se sa strancima gurkam između sjedišta u mraku, je jedino što me spriječilo.

Mimo toga, u kućnoj kino varijanti sam pogledala i toplo preporučujem:
Inside Out. Animirani film. Ali vrlo, vrlo lijepo osmišljen animirani film. Ko nije gledao, neka pogleda.
Me and Earl and the Dying Girl. Ovo je film o prijateljstvu. Gledala sam jedne subote ujutro, što je moj omiljeni termin da nadoknadim s filmovima koje želim pogledati sama, za sebe i sa sobom. I odličan film sam odabrala. Tužan je, ali i prekrasan. Vizuelno pogotovo.
The Stanford Prison Experiment. Film, sam po sebi, morbidan i sjeban, ali ko je upućen u tematiku eksperimenta, ništa manje ne može ni očekivati. Najljepše od svega, barem meni, je što su se vrlo dosljedno držali toga da ekranizuju sami eskepriment, ljude, okolnosti, moć autoriteta i mračnu stranu nas sviju. I ništa nisu ni dodali, ni oduzeli pri tome.
I Saw the Devil jer mjesec bez, barem jednog korejskog filma, je propao mjesec. Stajao mi je na listi već pola godine, ali nisam nalazila vremena, ni prilike da pogledam. Nedavno sam se ugodno iznenadila, kad je prijateljica sama ponudila ajde kod mene, imam super film da pogledamo. Osim što sam skontala koliko je volim, skontala sam i da je konačno došla prava prilika da ga i ja pogledam. Samo napomena, nije u pitanju horor već triler, i nije strašan na način da biste mogli imati noćne more od njega.

Za ljubitelje serija imam tri preporuke:
Fargo, druga sezona, ali i prva, ko nije pogledao.
Hannibal. Posljednja sezone je remek djelo. A kraj, orgazmična tv slastica!
Rick and Morty. Sinoć smo počeli gledati. Ja sam napravila kolač od prezrelih banana, koje bi nam u suprotnom propale, a čovjek je kupio bijelo dezertno vino na povratku s posla. I vino i po kolač smo sredili u cugu. A u cugu smo pregledali i prvih sedam epizoda. 

Comments

  1. ništa nisam gledala, znam za eksperiment i mislim da ću pogledati film.
    Osim njega, čini mi se zanimljiva cijela lista kućno kino varijante, to ću ovu zimu probat pogledarti. hvala :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

O postulatima zdravog razuma

O udomljavanju, nastavak

Sarajevo Šangaj