There are some movies that I would like to forget

There are some movies that I would like to forget, for the rest of my life. But even those movies teach me things.
- Antonio Banderas

Možda bi na početku bilo pametno da naglasim kako ustvari i nisam pretjerani ljubitelj igranih filmova. Ja radije uživam u dokumentarcima i pogledala sam ih daleko više nego igranih filmova. Moje super filmsko veče uključuje maraton serijala Planet Earth ili Through the Wormhole i tome sl. Pripremim palaćinke ili kokice i divim se prizorima, objašnjenjima, a i naratorima.


Filmove općenito dijelim u dvije kategorije: oni koje pogledam jer o njima gotovo svi pričaju, pa da znam na šta se digla tolika prašina; oni koje pogledam jer mi se gledaju. Ovi koji mi se stvarno gledaju u većini slučajeva su ili sami po sebi stariji filmovi, ili im je tematika neki historijski period. Od žanra preferiram  drame, psiho trilere i vesterne. Nekad me spuca gadan pms i onda mogu podnijeti samo neku dobru i laganu komediju ili komediju s ljubavnom pričom u pozadini, ali bez otrcanih i isklišeiziranih djela i fraza.

Prema preporukama sam pravila eksperimente mimo onoga što inače gledam, najviše s pojedinim režiserima. Povremeno bi mi se nešto dopalo, ali u većini slučajeva ne bi. Bilo je perioda kada mi je Ana preporučivala baš maksimalno bizarne filmove, na pragu bolesne perverzije, a koje u većini slučajeva nastaviš širiti dalje ljudima čisto radi njihove reakcije kada ih poslije upitaš šta misle o filmu. Mislim da su pojedinci čak i reducirali komunikaciju sa mnom upravo radi tih preporuka. Jedino dobro koje je proizišlo iz tog eksperimentisanja su donekle bili Stanley Kubrick i David Lynch. Ono ostalo bih rado zaboravila da ikako mogu.

Nedavno sam pregledala:
The Intouchables - ne znam da li zato što je rađen po istinitoj priči, da li zbog posljednje scene ili crnog humora prožetog kroz radnju, ali ovaj me oduševio. U jednog lika sam se apsolutno zaljubila, a obojici sam se divila.



The Diving Bell and the Butterfly - slične tematike kao gornji, samo daleko depresivniji i mračniji. Ispunjen vizuelnim reakcijama koje govore više nego opisi ili riječi. Makar samo na momente i gledalac može osjetiti beznađe i očaj glavnog lika, ma koliko stravično bilo zamisliti se u njegovoj koži. Voljela bih pročitati i knjigu.



Girl on the Bridge - neobična priča, divan film. Sa nesvakidašnjim pristupom u na temu sreće i nesreće. I ljubavi.



Već odavno sam željela pregledati Ingmarove filmove. Krenula sam od The Seventh Seal preko Wild Strawberries i uskoro planiram pregledati Personu i The Virgin Spring. O njegovim filmovima bi se mogao napisati poseban post - zašto ih volim i zašto su dobar uvod u analizu jednog drugačijeg vremena i shvatanja, ali onda bih spoilala radnju onima koji možda požele da ih pogledaju.

Comments

  1. Ove Nedodirljive sam ti ja reko da pogledaš. :p

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Pogledaj sva tri pa javi reakcije. ;-)

      Delete
  3. Želim puno puno Bergmanovih da pogledam, i to jako dugo želim, a ustvari sam pregledala samo 3, 4. Intouchables me čeka na računaru, vjerujem da je predivan, ali tako mi je mrsko gledati baš zato što je razvikan (ja sam od onih koji izbjegavaju te filmove). Sjećam se da sam puno, puno plakala na Diving bell, eh... I stavila sam Le fille sur le pont na listu, misim da bi mi i sad legao, ali trebala bih ranije na spavanje :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni je vrijeme neprijatelj i ne mogu stici da pregledam sve sto bih htjela a ova lista je trebala biti i duza.
      Nedodirljive sam otkrila na jednom forumu na listi nekog anonimusa. Nisam znala da je razvikan. :-D Ali pogledaj ga, neces se pokajati sigurno pogotovo ako te Diving bell tako emotivno dirnuo jer je ovaj fenomenalan na slican nacin kao Diving bell a opet i na razlicit. Necu ti nista vise odavati. ;-)
      Djevojka na mostu traje i manje od 90 min. Mozes ovaj i u pauzici nekoj pogledati a imam osjecaj po tvom ukusu da bi ti se mogao svidjeti.

      Delete
  4. Nedodirljive moram nadoknaditi. :)

    ReplyDelete
  5. Jej, novi filmovi za pogledati, svi mi se čine zanimljivi :)

    ReplyDelete
  6. Ja sam filmove zanemarila totalno u zadnjih godinu dana, a čini mi se da bi mi se svi ovi svidjeli, ja volim "čudne" filmove, ali ih obično nemam s kim gledati.
    Ove Nedodirljive mi je neko preporučio nedavno, isplati se to pogledati

    ReplyDelete
  7. Joj Nedodirljivi su baš dobar film :) Ostalo nisam gledala, a na Ingmara se isto tek spremam :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts