Lucidni (Déjà vu blog)

Najbolje i najkvalitetnije ideje mi uvijek sinu u periodu 2-4 ura ujutro. Za vrijeme srednje škole sam rješavala i matematičke probleme u snu, zapravo više u nekoj polufazi između sna i budnosti. Isprva sam očekivala da ću se svega toga sjećati ujutro, ali nisam. Onda sam sebi počela kao redovnu opremu uz jastuk i pokrivač pripremati i po jedan mali prazni blok i olovku. U periodima velike kreativnosti, spavala sam uz upaljenu lampu da bih što više pojednostavila sebi čitav taj proces, da bi to na kraju postala jedna, gotovo, mehanizirana radnja sanjanja i zapisivanja nakon toga.



Jedan dobar dio vremena i na fakultetu sam čitave ispite znala ponoviti u snu. Lijepo sebe sanjam kako sjedim na kauču, podavijenih nogu, sa zatvorenom knjigom u rukama i ponavljam gradivo bez ikakvih problema.



Inače u čudnoj je vezi moj odnos sa snom. Kada spavam više od osam sati, ostatak dana ničem' ne vrijedim osim da nastavim i prespavam i ostatak. S druge strane, totalno sam funkcionalna s četiri sata sna.



Ovih dana mi sparina jako teško pada. Nije to sparina, koliko moja navika da spavam na nekih 18 stepeni ili manje. Pošto je nezdravo i nezgodno uključivati klimu po cijelu noć, otvorim širom dva velika prozora u spavaćoj sobi. S otvorenim prozorom se čuje svaki lavež psa, obračun mački iz komšiluka, vozač u četiri ujutro koji odlazi ili dolazi, pokoji voz, vrane, vrane, vrane, neke čudne bube koje stružu nožicama po limu. Pa hajde zaspi tako.



I onda mi se desi da ne spavam dvije noći zaredom. Ležim onako širom otvorenih očiju, sa zjenicama promjera omanjeg fildžana i osluškujem zvukove grada. Bude tu dovoljno vremena i za Braću Karamazove.

Večeras možda zaspem, a možda i oborim vlastiti rekord nespavanja. Nadam se ipak ovom prvom.





*sve je isto i ovog juna samo što mi društvo prave neke druge knjige.


Comments

  1. Sjećam se ovog posta sa blogger.ba :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dodju kao dobar urnek za ove nove. :-)

      Delete
  2. Zavidim ti na lucidnim snovima. Nisam rođena s njima, a nemam strpljenja da ih uvježbam. Ponavljanje gradiva dok spavam bi mi jako dobro došlo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemam ih ni ja vise. Sami su dosli sami su prosli. Ne bi ih znala 'na silu' izazvati a bilo bi simpa opet tako sanjati.

      Delete
  3. Sve je to rokenrolJune 12, 2012 at 11:45 PM

    Potpuno identično i kod mene - najbolje ideje dolaze u gluho doba. Iza sna, kako kažu.. :D I ja ih često zabilježim, najčešće napišem poruku na mobitelu – tako ne moram paliti svjetlo.. Tvoje ideje su izgleda opširnije, pazi da knjigu ne napišeš u bunovnom stanju... :D
    A Dostojevski je uvijek odličan drugar.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prije godinu i nesto sam isanjala jednu horor pricu od koje bi Stephen King osmislio sigurno super knjigu. :-D Da mi ga je srest negdje pa da mu predlozim ideju.

      Delete
    2. Sve je to rokenrolJune 13, 2012 at 10:36 AM

      Predlozi meni, on ima svoje izvore ideja.. :D
      http://www.youtube.com/watch?v=Nc7ZaZz4CoU
      :D

      Delete
    3. (Svašta nešta sam pošla napisati, ali ispalo je nijedan komentar nije primjeren pa bolje da ne kažem ništa. :D)
      Video je odličan.

      Delete
  4. I ja u posljednje vrijeme pokusavam uvjezbat te lucidne snove, kad imam vremena. nevjerovatan osjecaj :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Interesantni su. Sasvim drugačiji kontekst daju snu.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

O postulatima zdravog razuma

Sarajevo Šangaj

Proces donošenja velikih životnih odluka