A bit of lusting after someone does wonders for the skin.

A bit of lusting after someone does wonders for the skin. Elizabeth Hurley


Kada je koža u pitanju, vjerovatno je vrlo mali procenat ljudi na svijetu, koji su u potpunosti zadovoljni onim što su dobili po rođenju. Ili je presvjetla, ili pretamna, ili preosjetljiva, ili suha, ili masna, ili sklona alergijama, ili ko zna šta... ali koža je definitivno jedan problematičan organ koji mnogima zadaje glavobolje.

Moj problem s kožom je hormonske prirode i cio život balansiram između premasne i presuhe kože, ovisno o spektru neuravnoteženosti hormona u određenom periodu života. Negdje do 21-22. godine svakodnevno pranje kose i onaj grozni sjaj na licu od masnoće su me izluđivali i baš zato što znam koja je muka naći odgovarajuće preparate u takvoj situaciji i što, prije nego išta odlučim da kupim, pretražujem google za recenzije, danas pišem o ovome. Dok sam imala masni tip kože lica, evo šta mi je donekle pomagalo:

1. Blaznice za lice koje skidaju masni sjaj - ljeto je bez toga pakao i bilo koji pokušaj korištenja kreme sa faktorom (koje su i same masnije), ili tečnog pudera je nemoguća misija.

2. Dobar tečni sapun/gel za čišćenje lica - u suštini marke ovdje nisu bitne, svako će pronaći ono što njemu odgovara. Npr. ja sam koristila Dove Beaty Cream Wash. Dolazi u pumpici, a može se kupiti i ono ekonomično pakovanje pa dosipati, što je finansijski jako povoljno. PH je neutralan i osvježavajući, bez nekog prejakog mirisa i bio mi je idealan jer su mnogi drugi bili ili preslabi, ili opet prejaki pa su mi iritirali kožu, a i trajao je vječno. Nisu loši ni Pasha sapuni, mada meni za masnu kožu predviđeni sapun baš nije bio ništa specijalno.


3. Matirajuća krema - opet marka je irelevantna. U mom slučaju, lice je čak i nakon umivanja nekako bilo fino glatko i kao podmazano, ali doktorica dermatolog u tadašnjem periodu me konstantno tjerala da, bez obzira na to, redovno stavljam kremu. Po njenom mišljenju potrebna je da nahrani kožu neophodnim sastojcima, koje koža ne dobiva na drugi način. Rodica je nedavno probala Essence My skin matirajuću kremu u ljubičastoj kutijici i kaže da joj je odlična i kao krema i kao make up primer prije pudera. Njena koža je mješovita ka masnoj, a i na pakovanju piše da se preporučuje za normalnu do mještovitu kožu.



4. Piling - pa čak i onaj kućne izrade je bolji, nego nikakav, jer je najadekvatnije sredstvo za uklanjanje odumrlih ćelija kože. Nije loše i koristiti jednom do dva puta sedmično i masku namjenjenu čišćenju masne kože.

5. Kompaktni puder. Iako dosta djevojaka s masnom kožom ipak koristi tečne podloge, meni to nikada nije odgovaralo. Kakav god da je, začepljavao mi je pore i osjećala sam da mi smeta. Od kompaktnih sam probala svakakve jer mi je općenito jako teško pronaći odgovarajuću nijansu za moju svjetlu kožu.

Što se masne kose tiče, jedni će uvijek biti na strani da je ne treba prati prečesto iz tih i tih razloga i ok mi je to sve, ali meni to nepranje nikako nije odgovaralo, jer sam mislila da ću već treći dan ostati bez kose i ja sam kosu u tom periodu ipak radije održavala čistom i puštenom, nego konstatno masnom i svezanom u rep. Šampon za masnu kosu, a koji stvarno nešto i čini da se problem smanji, ko pronađe i da mu odgovara, zaslužuje medalju. Meni je donekle dobro išlo s dječijim Johnsonovim od kamilice u kombinaciji s onim od Pantena za masnu kosu (Pantene PRO-V Clarifying Shampoo), koji sam koristila jednom u desetak dana za tzv. "dubinsko pranje." Regeneratore kod masne kose, ako je moguće treba izbjegavati, normalno ko farba ili ima oštećenu kosu, neće moći koristiti samo šampon, ali tu su daleko bolje hranjive maske. Najbolje je koristiti samo za raščešljavanje neki dobar sprej.



Eto ono najosnovnije od najosnovnijeg, jer s masnom kožom je najbolje ne pretjerivati ni s previše, a ni s premalo proizvoda.

Kod suhe kože, sad sam već lagano počela da shvatam, priča je sasvim drugačija. Sve ovo odozgo mi uopšte nije odgovaralo i zapravo je samo pogoršavalo problem, pa sam nedavno sve svoje kozmetičke proizvode za masnu kožu poklonila drugim ljudima i počela s mukotrpnim ponovljenim procesom probaj-baci dok ne pronađeš nešto što ti valja. Trebalo mi je gotovo šest mjeseci da se nađem u ovom momentu u kojem sam danas da je konačno sve potaman i da sam uspjela pronaći proizvode koji mi odgovaraju. Najgore je što sam sad u nekom međuprostoru ni sasvim suhe, a ni mješovite kože, nego sad imam faze. Malo je suha do umiranja, malo je taman fino mješovita, malo bih je zgulila, malo je volim itd.
Ne znam s čim sam imala veći problem... s isušenim tjemenom, a i dalje pomalo masnom kosom, ili suhom kožom tijela, ili nekom suho-mješotivom varijantom na licu. 
Što se lica tiče, sad ću biti malo konkretnija nego kod masne kože, jer mi samo ovi proizvodi iz spektra probanih, konkretno odgovaraju:

1. Što blaži mogući gel/krema za umivanje je najbolja varijanta za dnevno čišćenje. Meni je preodličan, prefenomenalan Nivea Visage Aqua Sensation Nourishing Cleansing Cream. Samo mi je žao što ne dolazi u većem pakovanju od 150 ml, jer me strah da je kod nas odjednom ne nestane i da ću se onda opet patiti tražeći čime da se umivam. To je jedini proizvod od kojeg mene koža ne zateže u kontaktu s vodom i od kojeg ne dobijem osip i onaj iritantni svrbež na obrazima. Uglavnom nema šanse da s ovim fulite. 


2. Avene termalna voda - ovo čudo je meni super. Nemam šta puno pisati, jednostavno svako ko ima bilo kakve probleme s iritacijama, alergijama, crvenilom, aknama, opekotinama, oporavkom od preagresivnih tretmana i tretiranja kože, problema nakon brijanja, treba kupiti ovu termalnu vodu. Dolazi u čini mi se tri varijante pakovanja, od 50 ml, od 300 ml i još jedna ali nisam sigurna je li 150 ml ili neka druga količina. Ja kupujem od 50 i 300 ml jer ovo od 300 ne mogu nosati sa sobom u torbi, a gotovo stalno je nosim sa sobom i špricam po sebi gdje god idem. Za ljeto je dušu dala.

3. Afroditina hranjiva krema za lice za osjetljivu kožu od kamilice i zelenog čaja - nema šta nisam probala, ali njome sam jedino zadovoljna. Kreme kod suhe kože su poseban izazov. Treba da bude dovoljno hidratantna, masna, ali ne i premasna, da "popuni" lice, ali da ne začepi pore i jedino od ove kreme nisam nikada dobila nijedan prištić, aknu, bilo šta slično. U zadnja dva mjeseca sam kupila tri kreme i potrošila stvarno puno novca i toliko sam sretna radi ove kreme da je to gotovo blentavo. Koristim je negdje od početka marta, znači sedam dana i drži se odlično. Najviše mi se sviđa što preko nje ne moram apsolutno ništa više staviti na lice i izgleda super, a opet mogu se trackati što tečnim, što kompaktnim puderima i primerima i opet je sve divno i nije premasno ili previše. 



4. Piling - jednom sedmično dobro dođe i za suhu kožu. Kod ovog tipa kože najbolji su, po onome što sam čitala i sama probala, kombinacije od badema i meda. Uglavnom neki fini hidratantni od kojih je koža nakon toga meka i ne zateže. Maske za lice, ko može priuštiti, bilo kupovnu, bilo domaću također super stvar za suhu kožu. Meni je svaka kvalitetnija maska za lice s maslinovim uljem trenutno idealna.

S kosom sam imala druge muke, pogotovo ove zime, koja je bila naročito oštra i hladna. Uz stalno nošenje kape, plus farbanje kose u plavu nijansu, tjeme mi je baš bilo isušeno bukvalno do bola. Meni je pomoglo sedmično nanošenje sljedeće maske/pakunga za kosu: dvije kašike (ili kašičice, ovisno od dužine kose) maslinovog ulja, dvije kašike čičkovog (ili orahovog za brinete) ulja, kašika meda, jedno žumance, pola limuna. Može se držati od jednog sata pa do tri-četiri. Najbolje je što, osim što je dobra za kosu u smislu korisnih sastojaka, daje sjaj. Baš se vidi nakon pranja, koliko je kosa sjajnija, nego kad se ne koristi maska. Pored toga, prije svakog pranja, nanesem par kašika zagrijanog maslinovog ulja i ostavim nekih 20-30 min prije pranja kose, a kosu perem isljučivo Bekutanovim šamponom za djecu (Becutan šampon za djecu s d-panthenolom i s ekstraktima kamilice i pšeničnih klica). Pošto je kosa i sad više masna nego normalna, ali mnogo manje nego ranije, konačno joj smijem priuštiti i regenerator, ali ne u prevelikim količinama. 


I nešto o čemu ranije nisam morala razmišljati, a to je - šta sa suhom kožom ostatka tijela. Pošto zbog treninga svakodnevno moram da se tuširam, to je isto mali pakao bio zimus čime se mazati i tuširati. Za tuširanje je opet najbolje nešto u kombinaciji s maslinovim uljem, ili čak namazati se prije tuširanja uljem (meni se to ne da raditi, jer se svakako oznojim i onda mi to trackanje nije zanimljivo). A nakon tuširanja je najbolje koristiti putere za tijelo, umjesto klasičnih losiona ili mlijeka. Ma koliko bilo hidrirajuće, meni losion ni mlijeko ne može pomoći da se ne pojavi crvenilo i da me ne svrbi sve živo i onda se čim izletim ispod tuša, premažem ovim puterom i tad sam ok. Putera ima svakakvih, meni je dobar Avonov od minerala mrtvog mora, što zbog ambalaže, što mirisa i razmazivosti, a čula sam i za neki dobar iz DM-a. 


Moram zaključiti da sa stajališta osobe koja je prošla sve: i masnu, i kombinovano-masno-suhu pa i sasvim suhu kožu - masna koža je nekako najlakša za održavanje + navodno najmanje uzrokuje pojavu bora, jer je tako sva masna i elastična sama po sebi, ali brate mili grozno izgleda što uživo, što na slikama, što svakako i nikada se ne možeš našminkati kao sav ostali normalan svijet. S druge strane, suha koža je strašno zahtjevna, jednako kao i mješovita, ali ipak meni je draža jer sam, uz adekvatnu njegu, s njom daleko zadovoljnija i sretnija u krajnjoj liniji.


I eto došla sam do kraja. Da nije bio danas lijep dan i da se nisam dobro išetala na ovom finom suncu, sva zadovoljna licem, konačno, vjerovatno ne bih sebe tjerala ni u ludilu da pišem ovolikački post o kozmetici. Isto tako, ovo je najvjerovatnije prvi i posljednji ovakav post, ali kad se sjetim koja je peglancija traganje za recenzijama ovog i onog proizvoda i svih uzalud bačenih para, vremena a živaca ponajviše, ako ovo ikome pomogne da pronađe blagostanje s aspekta zadovoljne kože, onda je vrijedilo. 

Comments

  1. Ja imam masnu T zonu. Ništa puno ja ne koristim, samo Dr. Pasha sapun, i korektor. Prestala sam i kompaktni da stavljam. Ali kad pročitam šta pišeš, mislim da bih se trebala malo više posvetiti tome - krema, maska bar jednom sedmično. Ili bar kozmetičaru otići s vremena na vrijeme :D. Kosi mi je pomagao Koene, ali je bio toliko jak da mi je počela opadati. Odlučila sam da ću je radije prati svaki drugi dan, nego ostati ćelava.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni su maske prijale. Baš onako osvježavajuće dođu za masnu kožu. A to za kremu sam i ja najradije preskakala, ali me dermatologinja uvijek napadala da to ne smijem.

      Delete
  2. Moja koža se vremenom promijenila, mada uvijek imam suhe obraze a masnu T zonu. Odgovara mi Vichy Normaderm, koja divno matira ali i nahrani. U suštini, najviše me muče miteseri i veliki podočnjaci, toga nikako da se riješim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I mene u zadnje vrijeme podočnjaci muče, ali nisam imala vremena da istražujem šta bih mogla koristiti da to riješim.
      Neka okoloočna krema dobra bi i to vjerovatno riješila.

      Delete
  3. Ja sam masni gad, i zadovoljan sam svojom kožom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je li mastiš tepsije po kućama? :D

      Delete
    2. Ja zamastim domaćicu, a ona nek masti tepsije... :P

      Delete
    3. Znači otkrio si tajnu dobre pite. :P

      Delete
  4. Kod mene je koža i lica i tijela masna...kao i kosa. Cijeli život se caklim i kako kažeš, ne mogu se našminkati ko normalan svijet. Nedavno sam negdje pročitala kako je korisno kad opereš lice namazati ga limunom pred spavanje, a isprati tek ujutro. Od krema, dosad sam jedino pronašla Garnier Essentials day cream da mi u potpunosti odgovara. Čak preko nje mogu staviti i tečni puder, dok prije nisam mogla ni pomisliti na njega. Vlažne maramice Garnier fresh esentials uklanjaju suvišnu masnoću, koja se u kombinaciji njih i kreme ne vraća po nekoliko sati.

    Kosu perem svako drugi dan, a voljela bih svaki dan, samo nemam živaca jer je preduga. Najbolje mi odgovaraju dječiji šamponi, trenutno koristim Johnson's. Wash and go za masnu kosu mi nije loš, ali nakon nekog vremena tjeme tik iznad čela mi se toliko isuši, da ga moram prestati koristiti neko vrijeme. I to je period kad koristim dječiji. Bez regeneratora stvarno ne mogu. :/

    Takođe je korisno iscijediti nekoliko kapi limuna u zadnju vodu pri ispiranju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To s limunom je sigurno učinkovito jer se limun najčešće preporučuje kod problema sa suvišnom masnoćom. A što se kose tiče, meni se na isti način tjeme isušuje od svakog šampona, ali ne samo iznad čela, nego cio taj predio glave i svrbi me do ludila. Zato sam odustala od svih šampona i koristim ovaj Bekutanov za djecu i svakodnevno pranje kod odraslih. Kod njega je to donekle normalizovano mada i sad zna da me svrbi tjeme povremeno, ali ipak puno manje.
      Garnierove kreme su mi već ljudi hvalili, svakako ko god se muči s masnom kožom neka i njih isproba.

      Delete
  5. Sa kožom sam imala jako sreće i nemam prevelikih problema s održavanjem. Ove zime mi je jedino postala gruba koža na licu i to sam riješila Alverde pilingom za lice (aprikose, calendula) i inače sam otkrila Alverde proizvode i oduševljena sam, što s činjenicom da su bez parfema,konzervanasa, bojila, što s tim da su zaista dobri, a stvarno nisu skupi. Mislim da ih lično mogu preporučiti osobama s problematičnom kožom, i imaju jako dobre recenzije.
    Zato s kosom druga priča. Ima je malo, jako je nježna i lomljiva, još je ja farbam u crveno. Imam onu najgoru moguću kombinaciju, masno tjeme suhivrhovi. Šta god da uradim nema neke razlike,sada sam pokušala koristiti kokosovo ulje, vidjet ćemo kako će to biti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Za kosu bi ti možda pomogao i neki dobar serum za vrhove, pa da ne mastiš cijelu dužinu, nego samo njih. Moji nisu suhi, ali pošto se godinama farbam, povremeno stavim par kapi da ih osvježim.

      Delete
  6. imam kombiniranu kozu ali se zadnjih par godina vise ponasa kao skroz normalna koza koristim visible difference od elisabeth arden i ponekad (ljeti zbog SPF) Clinique superdefense za dan i noc dry combination... a ciscenje koze is underrated :))

    ReplyDelete
  7. Hm... Moram priznati da se nikad nisam previše uzrujavala oko kože i kose :) Imam masniju kožu i ljeta jesu tlaka, ali na sreću nemam većih problema s tenom, pa onda samo stavim toniranu i tu sam za dan gotova. Kad potamnim ionako se ništa ne vidi :D Zimi mi je koža normalna pa onda koristim razne tekuće.
    Za umivanje u svakom dobu godine koristim nešto blago (Alverde pjena mi se pokazala odličnom).
    Ova kamilica krema koju spominješ je super, a odlična im je i ona od badema!
    Ja sam trenutno na Clarinsovoj Hydra Quench i moram priznat da mi je najbolja do sada.

    Kosa mi se preporodila otkad koristim Alverde šampone, naočigled se manje masti tako da je uspjevam prati svaki drugi dan bez problema. Ponekad se trudim izgurati i do trećeg, ali samo ako sam doma.
    Najgori šamponi su mi uvijek bili oni za masnu kosu - od njih me samo tjeme boljelo.

    Što se tijela tiče tu uvijek muku mučim s nekim dermatitisom tako da tražim nešto jako, bezmirisno, što blaže... Nikad sreće s tim jer sam škrta dati više para...

    A jesam se raspisala... :D

    ReplyDelete
  8. Na kožu se ne žalim, ali zato imam mnogo drugih delova tela koji su za remont :-D I ja volim Nivea i Planet Spa kolekciju (ove druge što si prikazala nisam probala). Probala sam i ovu Afroditinu kremu s kamilicom, ali mi je bila nekako ''preteška''.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

O postulatima zdravog razuma

Sarajevo Šangaj

Proces donošenja velikih životnih odluka