Slabo divanim mađarski

Kada bih krenula sa nabrajanjem šta mi sve smeta ovdje gdje živim i šta je sve krnje u ovoj državi, bio bi mi malen ovaj jedan blog i kratak dan. Pa sve i da to uradim, oni što bi se sa mnom složili, već i sami sve to znaju, nemam im šta ponavljati činjenično stanje, a oni što se ne bi složili, predstavili bi svoju viziju njihove stvarnosti o (su)životu i već znam da ništa što bih ja rekla ne bi promjenilo mišljenje, jer je ta njihova stvarnost za njih jednako stvarna kao ova moja. Kažu, istina je negdje na polovini. Nekad je istina tamo gdje jeste, bez obzira što to nije "polovina" i što se nekom ta istina ne sviđa. Znam samo da od puste polemike nema ni hljeba ni radnih mjesta ni nekog napretka, a ni goriva za GRAS-a. A kako god okreneš, ma šta mi pričali i ma šta nam pričali, svi mi ne možemo pobjeći od svog (su)života na ovoj teritoriji na kojoj živimo. Bila to nekome Bosna, Hercegovina, Bosna i Hercegovina, ili RS. 

Danas sam čula jednu pametnu, koja kaže u Sarajevu više ni Sarajlije ne žive. Istina. Ovi koji žive jer moraju, jer nemaju gdje drugo, prije da životare nego što žive. Ipak, ne treba biti toliki pesimista, nekime je ova država idealna. Baš ovakva kakva jeste. Neće uvijek, ma neće nikad reći na glas sve razloge što im je idealna, nego će reći da je to zato što je vole i što vjeruju u njen opstanak. A i da ne opstane, njihove porodice neće preživjeti nasilne ili nenasilne sukobe razdruženja, kao što to nisu ovdje preživljavali ni za vrijeme "građanskog rata." Neko ima i za hljeba preko pogače. Odškolovanu djecu u inostranstvu i zaposlene sve članove porodice do 15. koljena. I takav neko ponajmanje priželjkuje i mari za promjene. Pa njemu je super što jest jest.
U međuvremenu, pamtim što mi je mama neprestano ponavljala, a i danas me počesto podsjeti. Živi svaki dan, kao da će Bosna (i Hercegovina) biti vječna, ali čuvaj dva zapakovana kofera, kao da će sutra sve u vraga otići. 



P.S. neko mi je probao obiti poklopac od rezervoara, da ukrade gorivo. 250 KM me došla popravka poklopca, a goriva u rezervoaru je bilo manje od 10 litara, jer već par dana na rezervi vozim. Bilo bi mi draže da je taj neko napisao šta planira da uradi, pa da sam mu za petobanku natočila gorivo, nego što mi je ovaj trošak napravio.

P.P.S. priča mi danas jedna osoba, kako je u jednoj sarajevskoj opštini vjećnik izjavio kako ima previše malih prekršaja evidentiranih u prethodnoj godini, te kako bi trebalo takve male prekršaje praštati jer su ljudi siromašni i odakle im pare da plaćaju kazne. Pa to su uglavnom "samo" na nemjestu parkirana auta, prolasci kroz crveno svjetlo, vožnje po trotoaru i sl. To što takvi mali prekršaji rezultiraju pogibijom jedne unuke i jednog djeda, a oni mogu biti bilo čiji djed i unuka. To je šaša. Vjerovatno je sitan prekršaj, po logici tog vjećnika, i ova moja obijena brava od rezervoara, jer onaj ko je to uradio mora biti po defaultu siromašniji od mene i treba mu progledati kroz prste što me oštetio za 250 maraka, radi neuspjelog pokušaja da izmuze par litara benzina. To što ja vozim auto, znači i da pristajem na takve sitne prekršaje. Mislim, ko me tjerao da budem "bogata" i zarađujem da kupim pošteno auto i pošteno platim gorivo za to svoje auto. Pa kad sam normalna poštena građanka, čitaj mazga, tako mi i treba.


Comments

  1. izjava mu je... ma nemam komentara, nego pametno ti mama govorila!!!

    ReplyDelete
  2. Jedan vrlo ozbiljan post :) Moja je nana umela da kaze ;"Nikad mira u bosanskom loncu" samo se pitam zasro uopste postoje zakoni kad sitne prekrsaje treba prastati..ili su opet svi jednaki, a neki i jednakiji :)

    ReplyDelete
  3. Joj muka mi je majke mi, nasekirah se zbog tog tvog poklopca, ne možeš da vjeruješ, a ipak moraš, jer ovo je Bosna...

    ReplyDelete
  4. To za kofere... Kad bi se ponovilo, ne bih ni trenutak oklijevala.
    A za PS-ove... Ovo je ipak zemlja apsurda... Tragikomično, baš.

    ReplyDelete
  5. Svjetska - ma humanista je on pravi, taman s Cerićem može dijeliti nagradu za mir.

    MPL - pa i jeste lonac. Sve države Balkana su sada ništa više nego lonci i šerpe. Eh, zakoni su nam takvi da je i ubistvo svedeno na tek malo veći prekršaj. Kada je nakon oduzimanja nečijeg života, dovoljno da se počinitelj izvine sudu i prođe s kaznom od godine zatvora, ispadne stvarno glupo nekoga za prolazak na crveno "maltretirati."

    Biberlee - da ironija bude veća, svaki mjesec plaćam garažu, kao eto da zaštitim i sebe i auto od ovakvih stvari. Toliko o tome.

    Centaurea - ni ja. Radi čega da ostajem? Svakako se ovdje osjećam kao stranac.

    ReplyDelete
  6. "svakako se ovdje osjecam kao stranac." to je moje permanentno osjecanje od '92 do danas. :(

    ovo je jedna gadna korumpirano-policijska drzava i treba bjezati.

    ReplyDelete
  7. A šta ako nema dva kofera? :~)

    ReplyDelete
  8. c - mogu i vreće od krompira poslužiti.

    F - ne znam kako se neko može osjećati drugačije, a da je ikada makao igdje imalo dalje od BiH pa vidio kako funkcioniše jedna normalna država.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

O postulatima zdravog razuma

O udomljavanju, nastavak

O udomljavanju