Drljeviću, you're so full of shit

"Velika mi je frustracija kada na ginekološki pregled dođe žena koja deset godina nije bila na pregledu i kada vidim invazivan rak grlića materice. Kad vidim kakvu štetu je sebi nanijela, jednostavno ne mogu da vjerujem. Veoma je važno da roditelji već od ranih godina savjetuju djevojčice da redovno idu ginekologu. Ako žena u fertilnoj dobi samo jednom godišnje ode ginekologu, ona je 85 posto riješila problem raka i zato je ginekolog ljekar broj jedan za žene", zaključuje doktor Drljević. (http://www.sarajevo-x.com/vijesti/bih/drljevic-nijedna-zena-ne-bi-trebala-dobiti-rak-grlica-materice/120229061)

Na redovan pregled bilo čega mogu ići samo ljudi koji sebi mogu priuštiti privatno liječenje i kontrole kod privatnika. Šta uopšte znači redovan pregled u kontekstu našeg zdravstva, gdje kada se trebaš za nešto naručiti moraš zvati 3 i više mjeseci ranije. Pa kada nazoveš tako par mjeseci ranije, kažu da za tri mjeseca tek opet prave termine jer su do tada apsolutno svi termini zauzeti. Dakle to je već šest mjeseci, a ti se još za termin boriš. Pa onda još par mjeseci kada te naruče dok dočekaš taj termin. Što znači, svake godine 1.1. bi trebalo početi s naručivanjem: ginekologu za preventivne preglede rakova iz te domene, dermatologu za preventivne preglede raka kože, zubaru. Nadalje, barem jednom u svakoj deceniji života (nešto možda rjeđe, a nešto češće) bi trebalo obaviti i laboratorijsku dijagnostiku (kompletna krvna slika), osnovni internistički pregled (mjerenje pritiska, fizikalni pregled glave, srca, pluća, trbuha, ekstremiteta), gastroenterološki pregled (utz jetre, žuči, slezene, gušterače, bubrega), kardiološki pregled, pulmološki pregled (analiza funkcije pluća). Onda jednom pređeš pedesetu godinu, pa toj listi pregleda je, kako doktori savjetuju, pametno dodati i mjerenje gustoće kostiju i šta još sve ne od čega možeš oboliti u godinama koje slijede prije smrti. 
Elem, zaključak priče je da bi žena (i muškarac, ali ovdje su prozvane žene) trebala samo raditi i raditi da zaradi pare na "redovne preglede" koje, da bi bili redovni, treba raditi privatno, a kad ih obavi taman ima vremena da opet radi, radi, radi kako bi dogodine mogla poplaćati opet sve te preglede.
A žena često ima porodicu, ima djecu, ima posao, ima obaveze, ima radno vrijeme u koje se gotovo nikad ne može uklopiti posjeta doktorima jer su im svi termini iza 16/17 užareni bukvalno i sva priča s početka ovog posta, oko borbe za termin je onda trostruko gora. 
Da ne pričam što, evo ako se skoncentrišem samo na redovne posjete i preglede kod ginekologa, to znači, najmanje redovan osnovni ginekološki pregled papa-test, ginekološki ultrazvuk i utz dojki, pa onda tu je i mamografija koja bi trebala biti sve redovnija što više godine prolaze. Plus za ovo sve treba ZASEBAN TERMIN, što znači papa-test, evo recimo u sretnim okolnostima, treba čekati mjesec dana, utz dojki, po 3-4 mjeseca, mamografiju isto tu negdje itd...
I da zaključim ovu temu, dragi Drljeviću i svi ostali koji seru kao i on, nemojte molim vas prosipati ovu šuplju kako je sve što jednu ženu dijeli od zdravlja jedan obični maleni redovni pregled, kao da je to najjednostavnija stvar za obaviti na ovoj planeti.
Uopšte da ne ulazim u problematiku da ti jedni nalazi više ne vrijede, dok nabaviš one druge, pa idemo Jovo nanovo, ili šta raditi kada nešto, gluho bilo, pronađu, pa se još moraš i liječiti... To je zaseban post.


Naš problem i dalje jeste slaba upućenost i navika žena da se brinu o svom zdravlju, ali s godinama je sve veći broj onih "osvještenih" kojima nije pružen metod, efikasan metod, da se brinu o sebi i svom zdravlju.

I naravno, da neko ne pomisli slučajno da je moja poruka ne ići nikako na preglede i dići ruke od sebe, ne nije to poenta. Treba se boriti, pa ili reći sebi da je bitnije otići privatno doktoru nego kupovati svaki mjesec dobre cipelice i haljinicu, ili ko nema ni toliko onda imati konjske živce i strpljenje da svaki mjesec zivka i pokušava uletiti na neki termin. A poenta je da su doktori govna i da mene ova "doktorska priča" toliko nervira da sam morala o tome pisati na svom blogu. Njima da je stvarno stalo do zdravlja žene vršili bi pritisak na nadležne institucije vlasti da se pronađe odgovarajući modus da sve te žene, za one pare koje se izdvajaju za zdravstveno osiguranje svakog mjeseca, uredno od plata, mogu i otići na redovne preglede, a ne da pored toga još dodatno moraju izdvajati da bi to sebi priuštile.


p.s. I da, zaboravih reći, kako to Drljević (i njemu slični) po kratkom postupku priča, kao da je najgore prošlo kada saznaš da si bolesna i odeš doktoru da se liječiš (i dobiješ termin :D), a ne što kakvi su naši doktori, najgore tek dolazi jer i od najobičnije rutinske operacije, uz njihovu stručnost danas, kad se i doktori štancaju kako-tako, možeš završiti pod zemljom

Comments

  1. Iskustvo meni bliske osobe s doktorima je užasno, užasno, užasno. Samo ću to reći.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iskustvo ja mislim sviju nas, koji nismo doktori, s doktorima je užasno, užasno...

      Delete
  2. Procitala sam prvi deo posta tj. izjavu doticnog doktora i pocela da psujem jer sam se setila poslednjeg pregleda u drzavnoj klinici posle kog nisam mogla normalno da sednem 2 dana. Kad idem kod privatnika, cena pregleda nije toliko strasna ali kontam kad sam vec tamo odradicu i mikrobiologiju i sve sto mi treba. Na kraju me to kosta oko 100 e. Idi posle pa budi normalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja srećom do sada nisam imala s ginekologom problema jer od prvog pregleda pa do danas uvijek idem istoj doktorici i super mi je. Ali ima i u Sarajevu mesara koji tako "operiraju" što na studenticama, što ženama, što trudnicama da je to strašno.

      Delete
  3. Treba šibnuti link ovog posta na onaj sajt (da je iole normalan). Evo recimo, ja sam na kontrolu kod pulmologa trebala početkom januara, zovem od tada i neki dan mi kažu - termin mi je 13.3. Krasno. Ali trpim jer je žena zaista vrstan doktor.
    Stid me priznati da sam i ja jedna od žena koje nikad nisu bile kod ginekologa, a stvarno bih trebala. Samo, cijeli svoj život hodam po nekim doktorskim ordinacijama, i muka mi je kad na njih pomislim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biberlee - ja trebam uraditi alergo test, jer izgleda alergična sam na neke vrlo čudne svakodnevne stvar, pa me strah da jednom ne zaglavim radi lijenosti i evo mjesecima se kanim da vidim gdje to mogu i kako, ali kad pomislim koja je gnjavaža ne da mi se uopšte. :/

      Delete
  4. Joj, podsjeti me da bih morala otići ginekologu, planiram odavno...ali toliko je obaveza i troškova da je to sad prosto neizvodivo.

    Jao doktore, doktore... Na konju si ako imaš para da danas normalan ručak napraviš...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na konju si kad imaš nekog doktora u porodici. Ja ću se udati za doktora. :D

      Delete
  5. Nabijem ja njih u tri lijepe...Mene su doktori svojim davanjem antibiotika kao bombona doveli do problema kakvih imam sada, kada sam otišla kod ginekologa(žene!) osjećala sam se doslovno silovanom, džaba vičeš boli de lakše. Puu, sada pijem preslicu i dobro mi je, tj nije skroz dobro i neodgovorna sam ali ne vidim smisla ni da njima idem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Žene su često gore nego muškarci. Puno djevojaka mi je pričalo kako su ih žene "silovale" na pregledima i da su imale puno manje razumijevanja i obzira nego muškarci. Treba napraviti listu nepoželjnih ginekologa, u slučaju da si u potrazi obavezno se raspitaj preko foruma, ili poznanica da izbjegneš takve u širokom luku.

      Delete
  6. Replies
    1. Lako je Drljeviću ovako pričati, niti se naručuje ginekologu, niti zna kako je grozan osjećaj ležati onako na izvoli.

      Delete
  7. Naravno da bi trebale sve zene na kontrolu i to manje vise sve zene i znaju. Ali imam osjecaj da u zemljama gdje vecina ide privatnim doktorima tu zele da dolazis sto cesce pa kazu kako treba ginekologu svakih 6 mjeseci. Dok tamo gdje drzava placa zdravstvo kao recimo ovdje gdje sam ja kazu dovoljno jednom u 3 godine ako je sve u redu tj zena se osjeca dobro i nema nekih sumnji. Eh sada se ja pitam jeli zele ovi privatni da im dolazis svako malo da bi na tebi zaradili pare ili zele ove drzavni da dolazis sto rjede da bi imali manje posla... ko ce ga znati... uglavnom ovdje se te svake 3 godine dokazale kao sasvim u redu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ima mi više smisla to da ne ideš prečesto, pogotovo ako se dobro osjećaš i ako nema neke potrebe za brigu. A to da privatnici žele zaraditi po svaku cijenu, ovdje kod nas se vidi na svemu. Od toga da sve što se može operisati (a ima i drugih načina da se liječi), odmah kažu operacija i da to kod njega radiš privatno. Čak do sitnica to ide... Od običnog ispiranja ušiju koje se radi jednom u nekoliko godina, ovdje propovjedaju svako šest mjeseci.

      Delete
  8. ja mislim da ne sere zato sto je ZAISTA ZAISTA vazno raditi pap test redovno. ako ne moze jednom godisnje onda jednom u dvije godine. ginekolog je raja, pregled traje pet minuta, a skines sebi jednu poveliku muku i potencijalni smrtni problem. neki dan mi je umrla poznanica od raka materice koji se prosirio. moja generacija. rak ne boli, osjecas se dobro dok ne postane kasno. prevencija je jedini kljuc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ali ja nigdje nisam napisala da zato sere, niti je poruka ovog posta da žene ne idu na redovne preglede, baš suprotno...

      Delete
    2. Očito da ni jedna od vas, hvala Bogu, nije imala pravih problema, a kada ih imaš, tražiš najboljeg....to nema cijenu, ni ovdje niti bilo gdje u svijetu...Idite redovno na preglede, ma gdje to bilo, a pribatniku vas niko ne vuće za ruku, same odabirete i idete...malo zahvalnosti nije na odmet onima koji znaju svoj posao!!!

      Delete
    3. Zdravlje kod nas ima itekako cijenu. Ko ne može platiti, leži negdje u krevetu, dok ga ne iznesu... ovako ili onako. Ali to nije tema. Ko nije shvatio post, neka pročita opet.

      Delete
  9. pap test kosta koliko i steka cigara, ili dvije kafe mjesecno s drugaricom pa pomnozi sa 12 mjeseci. mislim da, ako bas nisi na minimalcu, mozes sebi priustiti toliko. privatno. moja mama ide redovno svake godine na pap test, obicni pregled i mamografiju. sve u drzavnom zdravstvu, jednom godisnje i bez placanja. kod dobre doktorice u domu zdravlja na Otoci. nista nije nemoguce. lijenost, neinformisanost ili dezinformacija su drugo. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Opet, nisam ja tema, niti papa test isljučivo. Radi svojih problema s hormonima kod ginekologa sam redovna već od rane mladosti, prije potrebe za ikakvim papa testom. Dobro sam upoznata i sa cijenama i sa cijelom procedurom što privatno što u domu zdravlja, kada je u pitanju ginekologija. Tvoja mama je sretna žena. S druge strane, od početka ove godine jedna od mojih najboljih prijateljica koja ima ciste u masnom tkivu dojki i koja je već imala operaciju prije nekoliko godina, pokušava dogovoriti tu redovnu kontrolu baš na Otoci i ne uspijeva. Zove redovno, što ona, što ja i vjerovatno će ići privatno na mamografiju i ultrazvuk. To je tema, što se na preglede čeka mjesecima i mjesecima i što nisu svi sretni da su zdravi i da nemaju nikakve druge zdravstvene probleme i brige osim redovnih preventivnih pregleda. I kada bi ta moja prijateljica iz bilo kog razloga sutra kojim slučajem saznala da je neka od tih cista postala maligna ponovo, ko bi tu bio kriv. Ona, neka viša sila, naše zdravstvo... Ja ipak mislim ona najmanje, bez obzira šta Drljević misli. Inače se slažem s tobom u ovoj zadnjoj rečenici.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts